Iš tarnybos į... RSS
Darius ŠulnisPakeite pareigas bendroveje AB "Invalda".

Halldor SigurdarsonDirbs Small Planet Airlines (Finansų direktorius).

Sabina DaukantaitėDirbs AD HUNTERS BALTICS (kūrybos direktorė).

Katrė KõvaskPakeite pareigas bendroveje „Premia Foods“.

Kas savaitę gaukite šviežiausias karjeros naujienas!

Naujienlaiškio pavyzdys

Verslo naujienos RSS
Programišių tikslas – perimti e. bankininkystės slaptažodžius
Viešųjų ryšių klaidos, kurių reikėtų vengti
Po patikrinimų – šoktelėjo įmonių pardavimai
Vasarą ledų turi būti kiekvienos parduotuvės šaldytuvuose
Salotos su tradicijų užtaisu
Atlyginimo skaičiuoklė

JŪSŲ ATLYGINIMAS

"Ant popieriaus"
Vaikų skaičius
Auginu

"Į rankas"
NPD
Papildomas NPD
Pajamų mok. 15%
Privalomo sveikatos draudimo mok. 6%
Sodra 3%

DARBDAVYS MOKA

Sodra 30,98%
Gar. fondas 0,1%
Iš viso

PersiųstiSpausdinti
Galvojantiems apie psichologo profesiją
Psichologė G. Petronienė

24.04.09 00:00
Skaityti komentarus (36)
Psichologo profesija darosi vis populiaresnė. Užsienyje ji gana pelninga. Kaip nuspręsti, ar ši profesija jums tinka? Ar lengva būti psichologu Lietuvoje? Kodėl pas mus reikia gerai pasukti galvą, norint rekomenduoti gerą psichologą? Juk jei būtų pilna gerų psichologų, būtų puiku - žmonės vienas po kito išspręstų savo problemas.

Deja, taip nėra. Šioje profesijoje sunkumų tikrai pakanka, ir renkantis psichologo darbą, galima atsidurti ne savo lėkštėje. Kita vertus, žmonės, galintys būti puikūs psichologai, kartais net nepagalvoja apie tokią galimybę.

Dažnai juokaujama, jog psichologiją renkasi tie žmonės, kurie patys turi psichologinių problemų ir tiesiog ieško jų sprendimo būdų. Manau, kad tai iš dalies tiesa. Problemos gali trukdyti, o gali padėti. Jos padeda, jei nėra pernelyg gilios ir jas pavyksta spręsti. Tokie psichologai geriau supranta klientus, o nepatyrę sunkumų žmonės, jų nesupranta: „Pastebėjau, kad psichologinis darbas geriau sekasi, kai pati kenčiu. Tada daug labiau atjaučiu kitą“.

Jei problemų spręsti nesiseka, tai jos trukdo ir padėti kitam, o problemų turintys žmonės, nuolat primena skaudamą ir nenorimą matyti vietą. Jei savo problemas žinai, svetimos veikia kaip skiepas, nebesinori elgtis liguistai. Psichologinės žinios, įgytos dirbant profesinį darbą, pritaikomos realiame gyvenime. Daugelio psichologų jei ne pirma, tai antra šeima yra pavykusios, negirdėti ir didesnių bėdų auginant vaikus.

Ar psichologai turi pakankamai darbo ir yra garantuoti dėl finansinės ateities? Kokios šios specialybės perspektyvos Lietuvoje? Šiuo metu darbo patyrusiam psichologui yra daug ir klientų pakanka. Mažesniuose miestuose psichologų labai trūksta. Pradedančiajam dirbti gali būti sunkiau, bet saikingai apmokamų darbų yra, ypač su vaikais. Juk psichologai ne vien konsultuoja. Medicinos įstaigose svarbi darbo dalis yra testai, psichodiagnostika. Organizacinėje psichologijoje - atrankos, mokymai. Pedagoginėje - pamokos. Galų gale dar yra dėstytojavimas, mokslinis darbas, bet tokių specialistų reikia mažiau. Žinoma, galima orientuotis į asmeninio kabineto įkūrimą, bet tam reikia patirties ir vardo, kuriuos gali įgyti tik dirbdamas biudžetinį darbą.

Norint verstis psichoterapija (tai yra gilesnis, ilgiau trunkantis psichologinis konsultavimas) pakanka psichologo diplomo, bet žinių nepakaks - reikia dar apie keturis metus mokytis psichoterapiniame institute, ir už mokslą nemažai sumokėti (todėl jei ateisite pas psichologą, būtinai pasiteiraukite, kokį institutą jis baigė).
Daug kas klausia: ar psichologai turi juridinę atsakomybę – tarkim, psichologo konsultuojamas pacientas ima ir nusižudo. Ar tai kaip nors įtakoja psichologo ateitį? Yra sudaryta etikos komisija, kuri tiria klientų skundus. Kol kas psichologo ateitį įtakojančių sprendimų Lietuvoje nėra dažna, nes labai sunku įrodyti, kas iš tiesų vyksta konsultacijoje.

Baigiamųjų klasių moksleiviams, kurie dar nėra apsisprendę dėl studijų krypties, tačiau turi polinkį į psichologiją, patarčiau pabandyti savo jėgas savanoriškose organizacijose, tokiose kaip Vilniaus Jaunimo linija ar vaikų linija, kur konsultuojama telefonu.

Apsisprendžiant verta paklausti patyrusio psichologo nuomonės, ar jis įsivaizduoja jus kaip psichologą. Patarčiau paskaityti daugiau psichologinių knygų. Svarbiausia- pajausti, ar nuo problemų jau dabar nesidaro bloga, ar jos suprantamos, ar įdomu. Tapę psichologu nuolat susidursite su kančiomis, todėl turite gerai jas toleruoti, o ne jų vengti: „Kai atėjau dirbti pas narkomanus ir keletą mėnesių pasimurkdžiau toje tamsoje, grįžti į komerciją buvo tikra atgaiva“.

Šią profesiją rinktis galėtų visų pirma jautrūs, draugiški, atjaučiantys, mėgstantys mąstyti, kūrybiški žmonės. Reikia domėtis grožine literatūra, suprasti herojų motyvus, neturėti didelių sunkumų su tiksliaisiais mokslais. Na, o charakteris gali būti įvairus, nes pas vieną psichologą ateina vienokie, pas kitą – kitokie klientai.

Psichologijos studijos nėra sudėtingos. Jos yra labai įdomios, reikalauja triūso, bet jose mokytis pajėgia visi, skirtingai nei, pavyzdžiui, tiksliuosiuose moksluose, kadangi psichologas turi pasižymėti ne dideliu IQ, o aukštu emociniu intelektu.

Bet norint tapti geru psichologu, kaip ir norint tapti geru menininku ar mokslininku, apie savo darbą reikia galvoti visą laiką. Visą laiką domėtis žmonėmis, skaityti, lankytis seminaruose, aptarinėti savo darbą su kolegomis, mėginti metodus su bendramoksliais, bičiuliais, eiti pas įvairius psichologus spręsti savo problemų: „Man visada įdomu žmonės, klausyčiau ir klausyčiau. Nebūna, kad neįdomu“. Faktiškai reikia tuo gyventi, nes kišant rankas prie kito žmogaus gyvenimo ir norint jį išgydyti reikia milžiniškos patirties.

Psichologo darbas garantuoja įdomų gyvenimą, bet jei norite uždirbti daug pinigų, ši profesija tikrai ne jums, nes reikia įdėti daug širdies, o versle, finansų, ekonomikos srityje atlyginimai kur kas didesni.

Autorės tinklalapis: www.psichologas.info


Visa portale cv.lt esanti medžiaga priklauso UAB „Verslo žinios“, jeigu nenurodyta kitaip. Griežtai draudžiama ja naudotis ir platinti kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse be išankstinio UAB „Verslo žinios” sutikimo ir aiškios nuorodos į cv.lt kaip informacijos šaltinį.

Ieškote darbo?
CV.lt turi gerų darbo pasiūlymų
Dalintis:
Komentarai (36)
Įrašai: 1-3031-36
mln.
2009.04.24 15:23
O, tarkim, ar nesirenka psichologo profesijo žmonės, linkę maipuliuoti kitais/ Ar yra nors kiek deguto toje medaus statinėj, ar autorė pučia tik į vieną dūdą?
Kirke
2009.04.24 15:30
Manau tie, kurie linke manipuliuoti kitais - manipuliuoja jais ir be profesijos... Tarp savo bendrakursiu nemaciau tu tikruju manipuliatoriu...
Sss
2009.04.24 15:59
Ar tarp psichologo ir kunigo galim dėti lygybės ženklą? Ar bent "apytiksliai lygu" - juk jie abu užsiima dvasios valymu.
mln, to Kirke
2009.04.27 09:39
Jūsų atsakymas nhuskambėjo panašiai į "Ar vogei mano pyragą? - Ne, nevogiau; be to, jis buvo visai neskanus" :) be abejo, kad manipuliatoriai manipuliuoja ir be profesijos. Tačiau su tam tikromis profesinėmis žiniomis tai daryti lengviau, tiesa? Nesakau, kad esu teisus, tačiau man smalsu žinoti - ar yra tuose moksluose bent kažkokia atranka, saugikliai ar kažkas panašaus, kurie padėtų atskirti "patologinius manipuliatorius" nuo norinčiųjų rimtai padėti žmonėms?
Autorė
2009.04.28 00:06
Teoriškai psichologų tarpe gali būti patologinių manipuliatorių, bet praktiškai tokių nesutikau. Sukčiai link pinigų eina tiesesniu keliu ir pasimoko manipuliavimo vienas iš kito, o universitete apie manipuliavimą kalbama santykinai mažai.
krize,, to mln
2009.04.28 16:51
manau kolega ir esi manipuliatorius jei taip aktyviai gini savo netobula nuomone :)
venita
2009.04.30 01:36
Atlyginimai didžiausi ten, kur dirbama daug ir iš širdies :) Jei finansus ar ekonomiką krimsit atbulais dantim, pinigus matysit kaip savo ausis. Tik iš šalies gali taip atrodyti, kad finansininkai ar ekonomistai daugiau uždirba. Pinigai, su kuriais jie dirba juk ne jų :)
Nežinau tiksliai kiek uždirba psichologai, bet siūlau neklaidinti skaitytojų esą nurodytose specialybėse algos didesnės.. Ypač tai paminint paskutinėje pastraipoje.
juozas
2009.04.30 10:25
jau dabar tu psichologu tiek privyso,juokas ima,piemenys be jokio supratimo,be gyvenimo patirties,ypac tos pacankes,psichologe mat tik ka pienas nuo lupu apdziuvo ir jau asmenybe,pas mus lietuvelej viskas galima,kaip citatoje,"kas buvo nieku,tas tapo viskuo"...laisve
to juozas
2009.05.06 20:34
oi kokie mes pikti, geriau tegul buna Lietuva prasigerus, degradavus, darbininku klases zmones, ane?
gėlytė
2009.05.06 22:12
Manau, kad geri draugai ir artimieji geriau negu psichologas, kažkaip įsileisti svetimą žmogų į dūšią...
mia
2009.05.07 09:14
Kodel rasote, kad reikia netureti sunkumu su tiksliaisiais mokslais? ar tai taip stipriai susije?
Psichologas
2009.05.07 23:18
Mia, tiksliųjų mokslų reikia, nes psichologai savo tyrimuose naudoja daugybę statistinių skaičiavimų. Žinoma, konsultuojant žmones, tų žinių gal ir neprireiks, tačiau studijuojant neišvengiamai teks susidurti su statistika. Be to, kai kurie dalykai, dėstomi psichologijos kursuose, yra net labai "tikslūs" :)

Dėl viso kitko, kas paminėta straipsnyje. Tai tinka tik klinikinės psichologijos atstovams. Autorė pernelyg supaprastino psichologijos žinių pritaikymą - juk yra daugybė sričių (organizacinė, verslo psichologija, teisės psichologija), kurios gali būti labai pelningos. Be to, kaip jau minėjo venita, daug geriau yra studijuoti mėgstamą dalyką, juo domėtis ir dirbti toje srityje, nei "atbulais dantim" kibtis į finansų ar vadybos mokslus.
Tarp kitko. Psichologai, kurie nežiūri į savo darbą valdiškai ir turi galvą ant pečių, užsidirba. Ir ne tiek ir mažai.

Sėkmės jums visiems renkantis profesiją!
vardas
2009.05.11 20:09
kiek žinau, manipuliacijoms (ir ne tik) skirta tokia psichologijos rūšis, kaip žaidimų psichologija.
dėl tiksliųjų mokslų, tai įvelta ne tik statistika, bet ir fizika, biologija, medicina.
VU
2009.05.14 11:20
VU psichologijos studijos yra tikrai nelengvos. Aukšti reikalavimai, milžiniškas informacijos kiekis. Reikia įdėti labai labai daug darbo ir daug kam tenka dėl to paaukoti savo asmeninį gyvenimą. Psichologo diplomas brangiai kainuoja - aš kalbu ne apie pinigus.
Andzelika, xxAndze
2009.05.19 21:00
man 14metju ieskau darbo siauliuose elpastas manjo:
xxAndzexx@one.lt
jurga
2009.05.26 20:23
idomu ka autore pati pabaigusi , nes mokytis be galo sunku ir labai labai daug tiksliuju mokslu. Aisku , jei mokysies pedagoginiame , tai tikrai bus lengva , bet VU tai zaliuosi - is 40 lieka 10.
daiva, xxx
2009.05.27 16:44
jurgai:(
...paprieštaraučiau, kad VPU lengva mokytis. Į programą įeina ir statistika, ir aukštoji matematika, ir pedagogikos valstybinis egzaminas, ir...Tikriausiai jau šiame universitete mokėtės, nes teigiate, kad ten lengva...? Tai šaunu:) Vienas dalykas - pajusti savo kailiu, kitas dalykas....:)
Gilė
2009.06.28 02:26
Sutinku su Daiva. Šiais metais baigiau psichologijos bakalaurą VPU ir galiu patvirtinti, jog mes daug ir sunkiai dirbom.
Tas požiūris, jog VPU studijuoti lengva kartais piktina. Nežinau, kaip yra su kitom specialybėm, bet psichologus jie spaudžia ir dar kaip. :) Galų gale juk svarbiausia ne įstaiga, kurioje studijuoji, o pačio žmogaus noras bei pastangos mokytis ir tobulėti.
V.J.
2009.07.22 16:32
Apie šią profesiją kažkur giliai širdyje svajoju ir aš, o ant nosies dvylikta klasė. Norėčiau užduoti vieną klausimą visiems komentatoriams ir pagal statistinius duomenis įvertint savo galimybes :D aišku išvada bus be galo abstrakti, tačiau visvien surizikuosiu. Kaip mokėtės vidurinėje? Ar tokia profesija tik dešimtukininkams? ar įstoti gali betkas, tik kad spaudimas padaro savo?
Rokas, Gangsta4lifeatcharinbox.lt
2009.08.03 16:08
Ka reikia gerai mokintis kad galima butu stoti y psichologija? Ir kur butu galima susisiekti su kokiu psichologu su kuriuo butu galiam pakalbet apie sia profesija?
aa
2009.08.04 14:26
Rokai, jei vidurkis aukštas, gal netoli dešimt, o sekasi kalbos, matematika ir biologija, mėgsti daug skaityti ir esi jautrus ir darboholikas, tai pirmyn į mėgstamą psichologiją! O jei mokslai nesiseka - neužimkim darbo vietos ir nekomplikuokim kitiems dar labiau gyvenimo. Vien supratingumo šiam darbe nepakanka - išklausyti kitų bėdas gali ir užjaučianti bobulytė, bet suprasti ir padėti kitiems - tai jau mokslas.
maze..., airidaxeeatcharone.lt
2009.11.07 21:36
kokios pamokos ir kokiais lygiais turi pasiimti kad galetum veliau stoti i psichologus?
paulius, jawmcjaw!yahoo.com
2009.11.17 09:49
o tarkim is mokslines puses ko reiktu matot as esu 11tokas ir mane labai traukia psichologija, i kur reiktu stoti, ir kaip mazdaug baigti mokykla, kad galetum dirbti sioje profesijoj... kas zinot parasykit i email! is anksto aciu.
Studente, just.mergyteatchargmail.com
2009.12.29 14:44
Studijuoju psichologija VDU. Tikrai nera labai lengva, kaip kad straipsnyje parasyta. Taciau kadangi man tai labai idomu, tai visas sunkumas nublanksta pries tai ka gauni :) del tu manipuliavimu, tai sorry, bet kas cia per nesamone? Tipo mes turetumem moketi geriau manipuliuoti? Tai gali ismokti betkas ir tikrai ne del studijuojamo dalyko, kitaip turetume varyti ir ant teisininku kad jie moka dar geriau manipuliuoti ;D
Moksleiviams: ketvertukininkams tikrai nepatarciau stoti, norint issilaikyti reikia ir mokytis gerai. Siaip kokiu dalyku kokiame universitete reikia stojant puikiai galite pasiziureti kur stoti zurnale. O su kokiu balu istosite priklauso nuo to, kokie bus balai jusu laidoje, kuri stos ;) sekmes stojant ten kur traukia sirdis ;)
Zyga
2010.01.12 15:22
norejau paklaust kur galima psichologija studijuot? Ir kokiu egzaminu reikia stojant?
Psichologe
2010.01.28 16:07
Pati esu dirbanti psichologe. Nesutinku su cia issakyta nuomone, kad psichologu dar truksta. Rinka siuo metu yra perpildyta, darbo pasiulymu psichologams siuo metu net provincijoje praktiskai NERA. Tai yra todel, kad psichologus "stampuoja" dideliais kiekiais ivairios mokymo istaigos, na, ir del krizes. Pries keleta metu - dar buvo laisvu vietu provincijoje, dabar - tikrai ne. Apie didmiescius is viso patyliu. Pamastykit apie tai.
Marija
2010.01.30 15:53
o jei zmogui patinka si profesija? kadangi psichologus stampuoja tai vadinasi zmonems patinkanti si profesija negali suteikti molonumo ir negali to dalinti visiems? dar noreciau paklausti as esu jauna dar man 14m bet as sia profesija domiuosi bet tikrai negaliu pasakyti ar patiks ji man veliau,bet dabar ji man patinka ir as ja domiuosi.suprantu dabar tiek jai patinka si profesija tai nereiskia kad gali buti geras psichologas,norint dirbti ir padet zmonem iveikti sunkumus reikia daug mokytis. Na bet jai si profesija patiks,jei as noresiu padet zmonem,ar turesiu uzaugus galimybe tapti psichologe?
xxx, .
2010.02.20 16:49
Psichologiją gali studijuoti savo malonumui, kaip papildomas žinių bagažas, kurį galėsi pritaikyti realiame gyvenime. Be to, iš šios srities galima daug ko išmokti. Norėtųsi straipsniuko apie organizacinę psichologiją.
Klaipėdietė, naktiesrasaatchargmail.com
2010.04.15 02:01
Sutinku su Psichologės (2010.01.28 16:07) pasisakymu. Darbą rasti atrodo beviltiška.
O psichologijos studijos ne tik VU (kaip čia jau buvo rašyta), bet ir KU labai sunkios, reikalavimai aukšti; paskutiniai kursiniai nenusileidžia kai kurių kitų specialybių (kaip ir kai kurių universitetų) magistriniams darbams. Rašto darbų ir tyrimų tiek, kad visiems padaryti nuo dūšios tiesiog paroje trūksta laiko. Net studijuojant labai metodiškai ir nuolat.
Niekada iki šių studjų neturėjau sunkumų mokantis, todėl nuomonė, jog psichologija studijuoti taip lengva, kad tai galima daryti kone laisvalaikiu ir savo malonumui, tikrai kelia šypseną.

O jei apie atlyginimą... Nereikia man gero atlyginimo, norėčiau tiesiog dirbti tai, kas leistų panaudoti turimas žinias (kurioms įgyti reikėjo tiek pastangų, laiko, lėšų) ir įgyti naujų... Bet, kaip jau buvo minėta, panašu, jog rinka, perpildyta.

Dar atskirą temą galima kurti apie visuomenės požiūrį į psichologą. Kažkodėl vyrauja dvi kraštutinės nuomonės: ,,ką jis apie mane gali žinoti daugiau, nei aš pats ir kuo jis man padės - nesąmonė" ir ,,geriau su juo reikalų neturėti, nes jei tik prasižiosiu, permatys kiaurai ir ras ten, manyje, kažką kažką, ką prieš mane patį ir panaudos" :-))) ... Šviesti visuomenę, turbūt, reikia pradėti nuo mokyklos...
Gražina, melynasdrugisatcharml.lt
2010.04.16 17:27
norėjau paklausti, kokius mokslus reikia pasirinkti baigiant mokyklą ir norint stot i psichologiją? kokius dalykus? ar būtina matematika ir kiti tikslieji mokslai?
Įrašai: 1-3031-36

Pirmojo puslapio naujienos
Pageidaujami atlyginimai
Pageidaujami atlyginimai Kokios algos šiuo metu tikisi specialistai? cv.lt duomenų bazėje informaciją apie savo lūkesčius nuolat atnaujina tūkstančiai žmonių. Kviečiame ir jus susipažinti su pageidaujamų atlyginimų tendencijomis.
EKONOMISTASVidutinis pageidaujamas ekonomistų atlyginimas (į rankas/mėn.): 2.060 Lt.
TEISININKASVidutinis pageidaujamas teisininkų atlyginimas (į rankas/mėn.): 2.030 Lt. (1)
VERTĖJASVidutinis pageidaujamas vertėjų atlyginimas (į rankas/mėn.): 1.390 Lt. (4)
Siūlome pažiūrėti