Kartais įmonė turi savo anketą didžiuosiuose socialiniuose portaluose. Ten skelbiamos bendrovės naujienos, įvykiai, tarpusavyje gali bendrauti darbuotojai ir asmenys iš išorės. Ieškantysis darbo galėtų sekti įmonės naujienas – kokia veikla užsiima bendrovė, ar jiems reikia savanorių, darbuotojų, kokių specialistų jie ieško. Taip pat yra galimybė pridėti patikusios įmonės ar šios bendrovės darbuotojo profilį į „draugus“. Taip didėja tikimybė, jog prireikus darbuotojo, darbdavio akys kryps į tuos, kurie jau anksčiau domėjosi bendrovės veikla.

Lietuvoje žmonės darbo paieškoms aktyviausiai naudoja portalą „Linkedin“. Jame taip pat gausiai lankosi darbdaviai ir personalo paieškų agentūros.
„Šiame portale yra atskiros grupės, kuriose skelbiami darbo pasiūlymai. Pastebime, jog net aktyviai nesidomintys darbo paieškomis vadovai juos peržiūri“, - sako Jurgita Lemešiūtė, personalo paieškos ir atrankų bendrovės "People Link" vadovė.

Vienas iš būdų būti pastebėtam darbdavio – parašyti jam pirmam. Tačiau patariama visada turėti atnaujintą profilio informaciją. Taip darbdaviui nereikės gaišti papildomo laiko sprendžiant, ar žmogaus kompetencijos jį iš pirmo žvilgsnio tenkina.
„Kartais socialinių "draugų" rate yra žmonės, dirbantys darbuotojų paieškos agentūrose ar personalo skyriuje. Jiems galima parašyti asmenines žinutes ir pateikti informaciją, kokio darbo ieškoma, ko tikimasi. Laimė gali ir nusišypsoti“, - aiškina p. Lemešiūtė.

Specialistė tikina, jog portalas „Linkedin“ yra vienas iš pagrindinių personalo paieškos būdų Lietuvoje. Tad profesionalaus, gražaus profilio turėjimas, ieškantiems darbo praverčia.
„Didžioji dalis darbdavių prieš kviečiantis pokalbiui visada pasitikrina, su kuo teks kalbėtis. Teko matyti, kaip nekorektiškas „Facebook“ puslapis pakišo koją ir to žmogaus kandidatūros buvo atsisakyta. Visa informacija turėtų būti arba privati arba labai atsargiai publikuojama“, - perspėja pašnekovė.

Bendrovės „Jobvite“ atlikto tyrimo rezultatai parodė, jog 1 iš 6 ieškančių darbo socialinius tinklus naudoja kaip „statišką CV“. Tokiose internetinėse erdvėse patalpintas gyvenimo aprašymas ir kita kandidato informacija yra greitai pasiekiama, laisvai prieinama ir, svarbiausia, gausiai lankoma darbdavių bei kitų, galinčių pasiūlyti darbą.

Tyrimo rezultatai rodo, jog beveik 90% ieškančių darbo JAV turi anketą bent viename iš didžiųjų socialinių tinklų – „Facebook“, „Twitter“, „Linkedin“. Per pastaruosius metus JAV naudojantis „Facebook“ darbo ieškojo 50%, Twitter –25%, Linkedin – 26% žmonių, rašo internetinis portalas „businessinsider“.

Kas penktas vartotojas šalia asmeninės informacijos nurodo dar ir profesinę. Ieškant darbo patartina, jog anketa turėtų reprezentatyvią išvaizdą – nuotraukos, užrašai, kitų žmonių pasisakymai neturėtų rėžti akies.