Siunčiant savo darbo aprašymą, reikia pasidomėti „kuo gyvena“ įmonė. Galbūt bendrovė dabar yra pakilime ir ieško naujo, inovatyvaus sprendimo plėtrai. Arba, priešingai, yra didelėje bėdoje, todėl suka galvą, kaip išsikapstyti iš nuostolių duobės, rašo internetinis portalas „CNN“.
„Tai žinant lengviau susidėlioti požiūrį į tai, ką galima pasiūlyti darbdaviui ir ko jis iš darbuotojo šiuo metu tikisi“, - sako Kevinas Allenas, verslo konsultacijų bendrovės „Kevin Allen Partner“ vadovas.

Darbo pokalbio metu neretai užduodamas klausimas „papasakokite apie save“. Daugeliui atrodo, jog tai proga papasakoti apie savo pasiekimus. Tačiau p. Allenas patikslina, jog tokiu klausimu dažnai siekiama sužinoti kandidato ambicijas.
„Ambicijos veda į troškimą kurti kažką nauja, pasiekti aukštumų, kuriose žmogus dar nėra buvęs. Darbdavius masina tokie darbuotojai, kurių ateities siekiai nėra sukoncentruoti tik į save, bet ir į kitus. Todėl nepakenktų įsitraukti į pokalbį apie bendrą įmonės ateities viziją“, - mano p. Allenas.

Specialisto teigimu, visos įmonės kartu yra ir mažos bendruomenės. O kiekviena bendruomenė turi savo vertybių sistemą. Todėl prieš darbinantis reikia žinoti, kokios vertybių sistemos atstovu ketinama tapti. „Darbo pokalbio metu galima pakalbėti apie vertybes, kuriomis tikite. Jeigu jos sutampa, tikimybė, kad būsite pasamdytas – auga. Na, o jeigu ne, tuomet tai irgi privalumas. Nes tai rodo abiejų pusių nuoširdumą“, – dėsto konsultantas.

Ne paslaptis, jog esant didelei pasiūlai, renkamasi geriausią. Tai irgi būtina išnaudoti savo naudai. Norint išsiaiškinti apie save daugiau, patariama paprašyti žmonių, kurie jus gerai pažįsta, parašyti, kokias vertybes jie mato jumyse.
„Atsakymai gali nustebinti. Tada belieka tai gražiai pateikti, nepamirštant, jog darbdavys labiau už viską vertina tikrumą. Todėl rašykite tik tai, kaip manote iš tikrųjų esant, o ne tai, kas būtų dirbtina ir skirta pasipuikavimui“, - pataria p. Allenas.

Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos įmonės UAB „Indigroup“ vadovas, tikina, jog dauguma darbdavių vertina ne žmogaus žinias apie įmonės apyvartą ar darbuotojų skaičių. Daug svarbiau yra įsigilinti į įmonės viešumą, vidinius procesus – kas apie įmonę kalbama žiniasklaidoje, arba, pavyzdžiui, vadovo ar vadovaujančio asmens požiūrį.
„Galima pasekti, kaip įmonė reaguoja į sunkmečio etapus: ar ji susidoroja su keblumais, ar ne. Tai padeda įsidarbinti, nes rodo žmogaus domėjimąsi įmone“, - nurodo p. Blaževičius.

Be to, p. Blaževičius aiškina, jog vis dažniau Lietuvoje atsiranda įmonės, kuriose juntama „namų šiluma“. Tai reiškia, kad kerojasi požiūris, jog darbas nėra vien darbas. Tokia atmosfera gali padidinti įmonės apyvartą, išlaikyti darbuotojus jų darbo vietose. Optimaliausiai tokią aplinką geba kurti įmonės, kuriose dirba iki 100 žmonių.
„Sutinkame darbuotojų nenorinčių keisti darbo, bet atlyginimų dydžiu negalinčiu pasigirti. Jie tiesiog sako, „man ten patinka“. Tai reiškia, kad žmonės vis dažniau pritraukiami dirbti ne dėl pinigų, bet kitais aspektais“, - kalba pašnekovas.