VDI savo pranešime teigia, kad ši problema tapo dar aktualesnė nuo sausio 1 dienos padidinus minimalią mėnesinę algą (MMA) – įmonės, siekdamos išvengti augančių išlaidų, bando jas kompensuoti formaliai trumpindamos darbo laiką, tačiau nemažindamos darbo krūvio darbuotojams.

„Kovo mėnesį darbo inspektoriai tikrins, kaip darbo teisės ir darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų – ypač darbo apmokėjimo, darbo ir poilsio organizavimo – laikomasi transporto įmonėse. Šis ekonominės veiklos sektorius minėtais aspektais yra tarp rizikingiausių ir įtrauktas į VDI veiklos prioritetų sąrašą“, - praneša VDI.

Transporto įmonėse vieni iš dažniausiai nustatomų pažeidimų – iki komandiruotės pradžios vairuotojams neišmokama ne mažiau kaip 50% numatomų dienpinigių ir su komandiruote susijusių išlaidų; žodžiu sulygstama vairuotojams mokėti ne pagal tam tikrus reikalavimus nustatytą atlyginimą, bet už nuvažiuotus kilometrus – o tai turi neigiamos įtakos eismo saugumui, prieštarauja ES praktikai bei tampa darbuotojų ir darbdavių nesutarimų priežastimi. Patikrinimų metu taip pat nustatoma darbuotojų saugos ir sveikatos vidinės kontrolės trūkumų, pažeidimų dėl darbo užmokesčio, darbo priemonių, privalomų sveikatos tikrinimų, darbuotojų instruktavimo, mokymo ir atestavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais ir pan.

VDI 2012 metais, daugiau nei dviejuose šimtuose įmonių patikrinus apie 4.600 transporto priemonių, nustatė per 4.300 pažeidimų: nepateikti vairuotojų dirbtų dienų registracijos lapai ir duomenys, nesilaikyta nustatytos poilsio ir vairavimo trukmės ir pan.
Pagal nelaimingų atsitikimų darbe skaičių transporto įmonės yra antroje vietoje po statybų: pernai šiose įmonėse žuvo 14 darbuotojų, dar 32 buvo sunkiai sužaloti. Dažniausios traumų priežastys – kritimas iš aukščio kraunant krovinius (nuo automobilio kėbulo, vilkiko puspriekabės), darbuotojus sužaloja transporto priemonė (ją remontuojant, transporto priemonei pajudėjus iš vietos ir pan.).