Asmenys, kuriems santykiai ir lankstumas yra aukščiau visko, geriau jaučiasi mažose įmonėse. Tokioje aplinkoje geriau prisiderinama: lengviau planuojamas darbo laikas, sprendimai priimami, o idėjos realizuojamos greičiau.
„Mažose įmonėse viskas vyksta sparčiai: užtenka žengti kelis žingsnius iki atidarytų vadovo durų. Ten ir žmonių iniciatyva aiškiau matoma, lengviau pastebėti, kokie jų veiklos rezultatai. Toks individualus dėmesys žmogui patinka“, – kalba Kristina Kovaitė, vadybos ir personalo konsultacijų UAB „Projekona“ direktorė.

Tačiau yra žmonių, kurie jaučiasi nesaugiai, jei iš jų tikimasi iniciatyvos, savarankiškumo bei atsakomybės už galutinį rezultatą.
„Šiems patinka specializuotis ir gilintis į savo veiklą. Didelėse įmonėse sudaromos būtent tokios sąlygos. Ten nereikia išmanyti daugelio sričių, užtenka vienos, kurią gali nagrinėti ilgai“, – aiškina p. Kovaitė.

Taigi kiekvienas žmogus turėtų mokėti užduoti sau klausimą „Kuo aš noriu būti - specialistu ar universaliu darbuotoju?“. Tuomet lengviau pasirinkti gyvenimo kelią, o tikimybė, jog darbas teiks malonumą, didėja.
„Jei esu „spirgas“ – trokštu iniciatyvos, noriu, kad sprendimai būtų priimami greitai, čia ir dabar, tuomet žvilgsnį reikia kreipti į mažas ir vidutines įmones. Bet jei patinka didelės komandos bendrystė, ilgas „krapštymasis“ prie vieno darbo ir neslopsta noras būti pačiu geriausiu savo srityje, tuomet žingsnį reikia dėti link didžiųjų įmonių durų“, – sako specialistė.

Karolis Blaževičius, personalo paieškos ir atrankos įmonės UAB „Indigroup“ vadovas, mano, jog darbuotojai vis dėlto geriau jaučiasi mažose įmonėse. Jose kuriamas glaudus asmeninis ryšys, kuris ir yra emocinė ugnelė gerai savijautai.
„Mažoje įmonėje vyrauja glaudesnis santykis su vadovu. Negerai, jeigu toks ryšys yra blogas arba jo nėra iš viso. Žmogus jaučiasi laimingas tada, kai jį kažkas įvertina, pastebi. O kas kitas gali įvertinti pavaldinį, jei ne jo vadovas?“ – retoriškai klausia p. Blaževičius.

Be to, mažos įmonės gali pasiūlyti greitesnį tobulėjimą, nes žmogaus darbai yra vertinami individualiai. Didelės bendrovės pasižymi ilgai trunkančiais procesais, kurie trukdo veikti greitai ir verčia būti priklausomam nuo kitų laiko, pastangų, dėmesio išteklių.
„Kai darbuotojas jaučiasi neįvertintas ir nepastebėtas didelėje įmonėje, kyla problemų. Gali kauptis nepasitenkinimas, formuotis neigiamas požiūris į vidinius procesus. O mažos įmonės žmogui gali pasiūlyti daugiau dėmesio. Jei įmonė sugeba generuoti dideles pajamas, žmonės jose ir uždirba gerai, ir gali daug pasiekti“, – dėsto pašnekovas.